منوی دسته بندی

اکسپلور اینستاگرام چیست؛ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

به نظر شما حضور در اکسپلور اینستاگرام تا چه حد می‌تواند بر روی موفقیت پیج‌ها و یا صفحات فعال در اینستا تاثیر داشته باشد؟ آیا تنها حضور در این صفحه مهم است و یا برای دیدن شدن و فالو شدن باید کارهای دیگری نیز انجام داد؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورود به این صفحه یک شاه راه طلایی برای افزایش فالوورها و موفقیت در دیده شدن صفحه است. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید و یا به هر علت دیگری دوست دارید در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوید این متن را تا انتها مطالعه کنید؛ قرار است راهکارهای مفیدی برای رود به این صفحه در اختیار شما قرار دهیم.

اکسپلور اینستا چیست؟


افرادی که با اینستاگرام آشنایی ندارند اولین سوالی که برایشان ایجاد می‌شود این است که اکسپلور اینستاگرام چیست؟ اگر برنامه اینستاگرام گوشی خود را باز کنید به غیر از تب HOME تب دیگری نیز وجود دارد که به آن اکسپلور اینستاگرام می‌گویند. در این صفحه، مجموعه‌ای کامل و بسیار متنوع از عکس‌ها، فیلم‌ها و کلیپ‌ها دیده می‌شود و کاربران با توجه به علائق خود می‌توانند آنها را باز کرده و هر کدام را که تمایل داشتند فالو کنند.

الگوریتمی که این صفحه از آن پیروی می‌کند، بر اساس الگوریتم یادگیری ماشینی است. الگوریتم یادگیری ماشینی به اینستاگرام کمک می‌کند تا بر اساس علائق فرد، پست‌ها و صفحاتی که او به آن علاقه دارد، نمایش داده شود. این شبکه اجتماعی پر طرفدار از این توانایی برای بهبود محتواهایی که باید در اختیار کاربر قرار دهد استفاده می‌کند.

شاید برای برخی افراد این سوال مطرح شود که معنی اکسپلور در اینستا چیست؟ کلمه اکسپلور به معنی کشف و اکتشاف کردن است. پس در واقع در قسمت اکسپلور اینستاگرام می توانید محتواهای دیگری که دنبال نمی کنید را ببنید. همان طوری که گفتیم در صفحه اکسپلور اینستاگرام، پست‌های زیادی وجود دارد و این پست‌ها تماما بر اساس علائق شما و صفحاتی که قبلا آنها را مشاهده کردید، به نمایش در خواهند آمد. بنابراین با رفتن به این صفحه می‌توانید محتواهای حسابهای دیگری که به سلیقه ی شما نزدیک است را مشاهده کنید.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام


با کمک تنظیمات اکسپلور اینستاگرام قادر خواهید بود پست هایی که نمی‌خواهید را حذف کرده و یا تعداد پست هایی که به آنها علاقه دارید را بیشتر ببینید. در ادامه برخی از تنظیمات اکسپلور اینستاگرام را عنوان خواهیم کرد.

افزایش تعداد صفحاتی که به آنها علاقه دارید

بعد از آنکه نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام را فرا گرفتید، می توانید با ترفندی که آموزش خواهیم داد تعداد صفحات نمایش داده شده را افزایش دهید. برای این کار به اکسپلور اینستا رفته و بر روی پستی که دوستش دارید، یک تب بزنید. در پنجره باز شده، چند گزینه نمایش داده می‌شود، بر روی See Similar Posts کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. از این به بعد می‌توانید پیچ‌هایی که مشابه این پست است و با علایق شما تطابق بیشتری دارند را مشاهده کنید.

کاهش تعداد صفحاتی که به آنها علاقه ندارید

برای کم کردن تعداد صفحاتی که به آنها علاقه ندارید نیز راهکار دیگری وجود دارد. تمام مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را به ترتیب انجام دهید:

۱- صحفه اکسپلور اینستاگرام را باز کنید و پست‌ها و پیچ‌هایی که در این صفحه وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید.

۲- یکی از صفحاتی که مورد علاقه شما نیست را باز کرده و آیکون سه نقطه‌ای که در بالای صفحه وجود دارد را انتخاب کنید.

۳- اگر برنامه اینستاگرام شما به صورت فارسی است که باید روی گزینه دیدن پست‌های کمتر تب زده و آن را برگزینید. اگر برنامه اینستاگرام شما به زبان انگلیسی است، گزینه see fewer posts like this انتخاب کنید. دفعه بعد که برنامه را باز کردید تعداد صفحاتی که به آنها علاقه ندارید کمتر نمایش داده می‌شوند.

دقت داشته باشید که در آخرین ورژنی که از این برنامه در اختیار کاربران قرار داده شده است، احتمال آنکه گزینه‌های بالا را مشاهده نکنید وجود دارد. در آخرین نسخه از برنامه اینستاگرام، تنها عبارت not interested دیده می شود. معنی not interested در اینستاگرام این است که شما مایل به دیدن چنین پست هایی در اکسپلور خود نیستید.

چگونه در اکسپلور دیده شویم؟

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و یا بنا به دلایل مختلف قصد دارید تعداد کسانی که شما را فالو می کنند افزایش دهید، حتما این سوال که چگونه در اکسپلور دیده شویم برایتان به وجود آمده است. برای پاسخ به این سوال نیز ما ترفندهایی را در ادامه عنوان خواهیم کرد.

شناسایی بازار هدف

کسب و کارها برای به دست آوردن موفقیت، باید ابتدا بازار هدف خود را بشناسند. شناسایی بازار هدف به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید باید چگونه رفتار کرده و پاسخی برای این سوال که چگونه در اکسپلور اینستاگرام پست بگذاریم، پیدا کنید. اجازه دهید مطلب را این طور باز کنیم که هر صفحه‌ای برای آنکه بتوانید تعداد فالورهای خود را افزایش دهد ابتدا باید متوجه شود که بازار هدف به چه نوع محتوایی علاقه‌مند است.

مثلا اگر مخاطب شما به محتوای متنی علاقه دارد نباید به سراغ پست‌هایی بروید که حاوی کلیپ و یا متن هستند و یا برعکس این قضیه نیز ممکن است وجود داشته باشد؛ اگر بازار هدف شما به محتوای عکس و یا فیلم علاقه دارد، بهتر است وقت او را با محتوای متنی نگیرید و فکر دیگری برای جذاب کردن صفحه خود نمایید. 

adminerooz وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *